Szülők iskolája
Incentív jellegű interaktív előadássorozatunk kiválóan építhető be a munka-magánélet egyensúly fenntartását támogató vállalati programok sorába, támogatja a családbarát munkahely koncepciót és emberi megbecsülést közvetít a munkatársak felé.
Kiknek ajánljuk?
Mindenkinek, aki tervezi, vagy akinek már van gyermek az életében, és szeretne neki nemcsak tárgyakban megadni mindent. Hasznos segítője a családoknak, otthoni kapcsolataik jobb megértésében és tudatosabb alakításában.
Az adott szervezet dolgozói, családtagjaik, hozzátartozói számára nyitott a lehetőség a részvételre.
Mottó:
A szülői szerepre nem születünk, hanem tanulási és érési folyamat során lesz sajátunk. Rengeteg tudás és pszichológiai tapasztalat segíti a hallgatókat, hogy jobban megértsék leendő vagy meglévő gyermekeiket, családtagjaikat, tudják, mikor mi zajlik bennük, hogyan gondolkodnak, milyen problémákkal küzdenek. A gyerek fejlődésével a szülőknek is fel kell nőni az egyes életszakaszokhoz, hogy kapcsolatuk harmonikus maradhasson. Ehhez nyújt segítséget az interaktív előadás sorozat.
A program megvalósulása:
Egy-egy téma háromórás időkerettel kerül feldolgozásra, amiből általában 2 óra előadás és egy óra személyes konzultációs lehetőség, ahol klinikus szakpszichológus áll a résztvevők rendelkezésére.
Néhány téma ízelítőül:
ÚJ CSALÁDTAG ÉRKEZÉSE
CSECSEMŐ- ÉS KISGYEREKKOR (0-3 év)
- Gyermekvállalás – döntések vagy a Sors
- Terhesség – az a csodás 9 hónap
- Szülés és születés
- Alkalmazkodás a külvilághoz
- Társas fejlődés
- Mozgásfejlődés
- A gondolkodás fejlődése
AZOK A GYÖNYÖRŰ ÉS NEHÉZ ÓVODÁS ÉVEK (3-6 év)
- Miért jó az óvoda mindenkinek a családban?
- Beszoktatás az óvodába – minden kezdet nehéz…
- Gyerekcsoportok jellemzői
- Szerepek a csoportban
- Mit és hogyan játszunk gyermekünkkel?
- A nemi öntudat ébredése – az első szerelem (és szex?)
- Az agresszív viselkedés megjelenése és kezelése
- Ördög bújt a gyerekbe!? – a dackorszak
- Az érzelmek hullámvasútja
- Erkölcsi fejlődés - mi a jó, mi a rossz
- A jutalmazás / büntetés problematikája
- Én-központú világkép
- A 2 dimenziós idő – „Holnap voltunk kirándulni!”
- Hazugság vagy fantázia
- A gyermekrajzok – mit olvashatunk ki belőle
- Testvérféltékenység
„DE NEHÉZ AZ ISKOLATÁSKA…”
AVAGY A KISISKOLÁS KOR (6-10 év)
- Egy higgadt korszak a viharos óvodás évek után
- Hogyan vizsgálják az iskolaérettséget
- Az iskolakezdés, mint egy új időszak kezdete mindenki életében
- A teljesítmény megjelenése a gyermek életében
- A család szerepe az iskolai teljesítmények megítélésében – mire és hogyan reagáljunk
- Az együtt-tanulás és önállóság egyensúlya
- Új példaképek, barátok megjelenése
- Megújuló énkép – szabályok, megfelelés, önmagam mérése új szempontok szerint
- Hogyan tereljük jó irányba az erkölcsi fejlődést
- Tanulási nehézségek
- Beilleszkedési problémák
NEM A CSATÁKAT KELL MEGNYERNI, HANEM A HÁBORÚT!
AVAGY A KRITIKUS KAMASZKOR (10-18 év)
- Saját identitás és leválás a szülőkről
- A szülői tízparancsolat kamasz gyermekünkhöz
- A szülői tízparancsolat kamasz gyermekünkhöz
- Lázadás, saját út keresése, fejlett kritikai hajlam
- Korlátok feszegetése (autonómia vagy kontroll) – és a felelősség?!
- „Útálom önmagam!”
- Szülők kontra kortársak
- Meghatározó személyek és csoportok
- Mitől szenved a család – szélsőségek
- Az otthon, mint szálloda
- Generációk kommunikációja – „Te ezt úgyse érted…”
- Osztályzatok vagy tényleges tudás
- A személyiség és a pályaválasztás
- Kinek az álma?
- „Trendi” szakmák
- Szerelmek és csalódások
- Félelem a magánytól és az elutasítástól
- Modellek és média
- Szex és/vagy szerelem
- Bizalom a család felé – tudunk-e mindent
A FELNŐTTÉ VÁLT GYERMEK PARADOXONA
- Hogyan nőjünk fel felnőtt gyermekünkhöz?
- Egyetemi „halogatók”
- Tanulás a munka mellett
- Pályaszocializáció – modellek, első tapasztalatok, első munkahely
- Különköltözés
- A saját rendszerek kialakítása
- Függés vagy függetlenség
- Társ-választás – támogassam vagy fékezzem
- Leválás a szülőkről – Leválás a gyerekekről
- Új család alapítása
- Értékrendek egyeztetése
- Üres fészek szindróma – élet a gyerekeken tú
HOGYAN BÁNJUNK SAJÁT SZÜLEINKKEL
- Meddig vagyok, lehetek gyerek
- „Bezzeg az én időmben”
- Nagy családi modell, vagy ki-ki a maga „várában”
- Leválás, elszakadás – új életek kialakítása
- Üres fészek effektus
- Mire jók a szülők, nagyszülők
- Az időskor jellemzői
- Miért nehéz az „öregekkel”
- A beteg szülő ápolása
- Bűntudatok, félelmek megélése és kezelése
- Én vagyok az ő gyereke, vagy már ő az enyém – szempontváltás
ÖNÉRTÉKELÉS, ÖNBIZALOM, ÖNISMERET
- Mi az „énerő” és hogyan alakul életünk során
- Mi növelheti az önbizalmat
- Hogyan korrigálhatók az önértékelési zavarok
- Szülőként mit tegyünk, hogy gyermekünknek reális önértékelése és kellő
- Önbizalma legyen
- A személyiségünket építő és romboló környezetek
- Az önismeret nem luxus
VÁLÁS ÉS EGYEDÜL NEVELÉS
- A válás hatása a saját személyiségre
- A válás hatása a gyerekre
- Miért rossz elnevezés a „csonka család”
- Változóban lévő család-modell
- Előítéletek a „gyermekét egyedül nevelő szülő”-kel szemben
- A válás okozta problémák és a gyermek életkora
- Előítéletek az „elvált szülők gyermeke(i)”-vel szemben
- Hogyan gondozzuk a távollévő szülő képét a gyermekben
- Modellnyújtás és modellpótlás a hiányzó szülő helyett
- Lehet-e előnye is az egyedül nevelésnek?!
- Klasszikus buktatók, nehézségek
- Megoldások és lehetőségek
A témák igény szerint tovább szűkíthetőek illetve bővíthetőek.
|